Задачата, поставена от тяхната учителка по литература, г-жа Искра Колева, е да се създаде интервю, вдъхновено от класиката „Принцът и просякът“ на Марк Твен. Проектът обаче е нещо повече от обикновена литературна задача той е практическо упражнение по възпитание, общуване и развитие на социални умения.
Николай, с камера в ръце, овладява ролята на оператор и е съсредоточен в своята работа. Габриела, с микрофон в ръка, задава въпроси като истински журналист, докато Вяра и Виктория с лекота влизат в ролите на кралски особи. Всяка тяхна реплика и жест показват, че това не е просто игра, а усвояване на нови умения като това да се изразяваш ясно, да слушаш другия и да се поставиш на негово място.
Подобни проекти имат важна стойност за децата в тази възраст. Играта на роли позволява на учениците да преживеят емоциите на героите, като по този начин се възпитават не само интелектуално, но и емоционално. Това е изключително важно за шестокласниците възраст, в която личността на детето започва да се формира и социалните умения имат решаваща роля.
Благодарим на госпожа Колева за това, че вдъхновява учениците си да откриват смисъла зад литературата и за това, че използва съвременни педагогически подходи, които свързват знание с практика. Благодарим и ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“, именно такива проекти, свързващи литература и практическа работа, са ключ към цялостното развитие на учениците.
Литературата оживява, когато се преживява.
Педагози като г-жа Колева доказват, че с правилния подход книгите могат да бъдат не просто текст, а истински инструменти за личностно развитие и възпитание.
#LibraryBurgas #Library #Бургас #БиблиотекаБургас #gotoburgas,
Община Бургас,
Всичко за културата в Бургас,
Бургас,
КЪДЕ, КАКВО, КОГА В БУРГАС,
Бургас в Центъра!,
Димитър Николов,
Мамите на Бургас,
Регионална библиотека „Пейо Яворов“